Cele mai importante lucruri pe care trebuie să le stiți când porniți la drum

De cele mai multe ori, botezul este al doilea cel mai important eveniment in viața unui cuplu.
În mod curios, insă, lucrurile stau foarte diferit la organizarea unui botez față de o nuntă. Dacă la o nuntă, cea care conduce pregătirile in mod detașat este mireasa, viitoarea doamnă, la botez tăticii / domnii preiau controlul.
Așadar, in calitate de proaspăt tătic, nu trebuie să fiți surpinși dacă acest proiect vă va reveni dvs. Nici nu trebuie sa va alarmați, pentru că există locații (in mare parte, hoteluri de 4 si 5 stele) unde un coordonator de evenimente va va indruma pe tot parcursul organizarii.
Florentina Moise este Events Manager la Crowne Plaza Bucharest din anul 2012 și ne povestește din experiența ei în domeniu.
Tăticii în misiune
“In 90% din cazuri, barbati / tatii au misiunea de a gasi locatia potrivita si a organiza botezul. Toata partea de negociere se desfasoara cu taticii – constatam cu o doza de surprindere ca sunt extrem de constiinciosi, se tin de treaba, vor ca totul sa iasa perfect; mamicile sunt, de regula, prinse cu bebelusul si intervin doar la partea de decizie finala asupra locatiei si, eventual, la partea de decoratiuni.”
La botez, parinții sunt mai relaxați decât la organizarea unei nunți dar intervine un alt fel de stress – copilul – bebeluș pe de-o parte, dar și copiii celorlalți invitați, care pot avea vârste foarte diferite și pentru care trebuie neapărat gândit un program de entertainment pe măsură.
Invitați – copii: ce facem cu ei?
“Dacă vremea permite, instalăm castele gonflabile in grădină, punem chiar si scăunele și măsuțe in grădină astfel incât copiii să se bucure cât mai mult de spațiul generos și de aer liber. Timp de 5 – 6 ore, ei aleargă prin grădină, sunt antrenați la jocuri, pictați pe față etc.” Cu siguranță, un spațiu in aer liber va face diferența și ii va lăsa pe parinți să se bucure mai in liniște de petrecere.”
Cu ce „accesorizam” un botez?
Candy Bar-ul este un Must-Have
“Candy Bar-ul la botez este un must, atât pentru copii cât și pentru adulți; dacă piticii au sau n-au voie sa mănânce dulce, adulții cu siguranță vor aprecia mult acest décor delicios; Se poartă cupcakes colorate, macarons, fructe feliate și fântâna de ciocolată, păhărele cu crème brulee … “
Entertainment
La un botez, entertainment-ul este, in mod firesc, adaptat ocaziei, adica mai jucaus, in tonuri mai copilaroase.
“In ultimul an a apărut in tendințe magicianul pentru adulți care interacționează cu invitații, creează momente de suspans, dinamizează intr-un mod plăcut atmosfera” spune Florentina.
In ceea ce privește muzica, de regulă un DJ este suficient, nu mai este nevoie de formatie live sau de invitati speciali care să cânte live ca la nuntă.
In funcție de gusturi, se poate opta pentru traditionalele ursitoare. Atentie, insă, să discutați in prealabil cât mai exact scenariul de desfășurare al acestui moment, astfel incât să nu fie nici prea lung, nici prea obositor pentru copil.
Durata evenimentului
Botezurile sunt mai scurte ca si durata decat alte tipuri de petreceri, dureaza maximum 5-6 ore.
“Toata lumea se gandeste si la copii, la rezistenta lor si la ora lor de culcare. Tocmai din acest motiv, botezurile se pot organiza si duminica, cand incep pe la 14 – 15 si se termina pe la 20 – 21.”
Meniul
“Recomand nu mai mult de 3 feluri principale – antreu / starter, pește, felul principal, plus desert. Scoatem sarmalele! Sarmale au fost, probabil, în meniul de nuntă, acolo există o tradiție în acest sens și nu e recomandat să fie scoase… Dar la botez, lucrurile stau altfel – timpul este mai scurt, invitații sunt, în medie, mai tineri…”
Totul se încheie, bineînțeles, cu tortul bebelusului. “Există aici niște teme decorative recurente – îngerași, botoșei, papușele, fie în culori diafane consacrate – alb, roz și bleu – fie în culori vesele, tonuri vii – galben, verde, roșu etc.” spune Florentina.
Florentina Moise face parte din echipa de Vânzări – Evenimente a hotelului Crowne Plaza Bucharest. În calitate de Event Manager a coordonat peste 300 de evenimente private sau de afaceri.